14 Aralık 2007 Cuma

ESES'im, HASRETİM



Yaşım yediydi
Saçlarımda anamın elleri
Beynimde babamın sövgüleri
Sövemezdi kaderine
Tanrının gücüne gider diye
Alırdı hıncını
Bazen benden
Bazen de abilerimden
Bütün bunlar yetmez gibi
Eğlenirlerdi bir de ''anam''la
İstanbul'un kibar çocukları

Konuşamazdım onlar gibi kibarca
Benim ''anam'' köylüce
Onların annesi kibarca
Onların memleketi İstanbul
Benim memleketim ''Ana''dolu
Ah minik yüreğim ah!!!
Yedi yıllık ömrün hep mahsun
Hep eziklik dolu
Onların beslenmesinde
Sarı uzun bir meyva
Patates,köfte kızartma
Benim naylon torbamda
Çeyrek ekmek,sade helva
Her gün sofralarında
Et balık pişermiş,
Bizim sofrada beşinci gün
Yine makarna,yine makarna
Haydi yine sokul bir köşeye
Ağla ela gözlüm ağla
Hep eziktim
Hep mahsun
İstanbullu cocuklarının arasında
Her an eziliyor
Her an hınçlanıyordum
Ben de bir gün gülecektim
Bu çocukların karşısında
Bir gün biri ''Nasıl yendik''dedi
Ne demek ti yenmek?
Kim kimi yenmişti?
Dinledim
Takım tutuyorlarmış
Biri Fenerbahçeli
Biri Galatasaraylı
Biri başka bir takımı
Onlar yine gülüyorlardı

İçimde bir ümit belirdi
Bende bir takım tutacaktım
Ama onların takımını kim yenerki?
Kim beni güldürür ki?
İstanbul cocuklarının karşısında
Akşam anam gazocağının başında
Alüminyum tencerede makarna
Ona sorsam bilir mi ki,
Kim yener onların takımın
''Ana''dedim
''O çocukların takımını hangi takım yener?''
Anam elinin tersiyle terini silip
''Ben bilmem oğlum,
Akşam babana sor ''dedi
Terledim sofrada
Korksam da babamdan
Soracaktım yine de
Sordum...
''Var tabi''dedi
Minik yüreğim hızlandı
Anadolu yıldızları varmış
Onlar kaç kere yenmiş
O çocukların takımını
İşte artık hıncımı alma vakti
İşte gülme vakti
İşte ezilmişlikten kurtulma vakti
O gün ilk defa sevdim babamı
Ve ilk defa
İştahla yemiştim düdüklü makarnamı

Babam devam ediyordu anlatmata
''Haftaya Reisi-i Cumhur Kupası'nı
alacağız
Yenersek Galatasaray'ı''
Gözlerimi kapayıp,
Yalvardım Allah'a
''N'olur Allah'ım,
Yenelim şu Galatasaray'ı...''
Bir hafta zor geçti
Onlar yine gülüyor
Babam yine sövüyor
Fakat umrumda değil
Hüznüm ezikliğim yok artık
Bir ümidin ucunda kocaman hıncım
var
Ben de güleceğim sonunda

Babam gülüyordu o akşam
Elinde bir gazete
''Gel''dedi bana
Gittim korkmadan yanına
Gazeteyi açtı
''Bak''dedi
''Yendik Galatasaray'ı''...
Allah'ım!..
Yarın ben gülecektim
Ben haykıracaktım
''Nasıl yendik sizi?''
Resimlere bakınca gazetedeki
İlk aşkımı gördüm karşımda
Evet,ilk aşkımı
Kızıl saçlı,siyah gözlü sevgilimi

Alıntı:Selahattin/Tribün Dergi/Şubat 2002